Monday, May 11, 2009

tiring day

pepagi dah buat aku hangin. remote yang bapak besar tu bleh hilang. display jadi standby mode, takde remote cam ne aku nak on balik. dan aku yang sengal dan menghabiskan 6tahun belajar elektronik tapi masih bengap lagi menghabiskan 1 jam lebih, memikirkan cemane nak on balik tanpa remote. guna softmode tak bleh sebab die dah standby. aku tak berani nak memandai sebab barang mahal weh. di seluruh bangunan, yang tau pasal display hanya 4 orang termasuk aku. lagi 3 orang kerja malam. takkan la aku nak call diorang sedangkan aku tak buat pape resolution lagi.

aku sangat bernasib baik sebab display yang standby mode tu, berada dalam keadaan yang bleh dicapai tanpa menggunakan tangga. aku tekan-tekan manual power button pun tak boleh. pernah ke korang tengok mane-mane jenis display, power button die kat belakang? aku tak penah la kan, so jakun la sikit. 10 kali tekan pun display on sekejap je, lagi la aku hangin. aku try la tekan 2 kali, kot-kot jadi, mende canggih ni kadang-kadang cara nak on pun canggih. hahaha. pun tak boleh. aku resort pada benda yang biasanya berkesan pada tibi biasa: shutdown power. aku tawakal habis la sebab display mahal ni sensitip macam projektor gak.

aku shutdown satu display dulu. kurang-kurang kalo rosak pun, satu je rosak dulu. haha. aku kira sampai 15, pastu aku turn on power. aku tengok lampu die dah bukan kelip-kelip merah dah, dah jadi oren, petanda baik nih. aku terus tekan power button. dup dap jantung aku. dan display tu elok je cam takde pape. aku rase nak lesing, buat aku cuak je.

so, aku dah tau le nak buat ape kalo display merajuk lagi cam pagi tadi.

balik petang tadi aku dah teringat benda yang aku nak beli kat pasar malam. hari ni pakai heels yang dah hilang tumit nye, kire nye dah macam kasut flat laa. elok je aku turun mata tangga terakhir, aku tak tau la apa yang terjadi, sebab tibe-tibe je aku :

" opocot, mak kau! "

ye, aku telah terpelecok dengan kasut yang ala-ala flat itu. terpelecok yang sakitnya buat aku terdiam dan air mata rase nak meleleh sebab sangat sakit. kalo dalam keadaan aku sorang dan bukan tetengah orang yang berpusu-pusu ramainya, aku dah melalak-lalak dah. serius, aku tak penah rase sakit terpelecok sampai macam tu, even dengan kasut yang lagi tinggi.

dan skang nih, aku dah rase nak demam, demam terpelecok. kaki dah macam terseliuh. yang lawak nye tu, bile aku jalan kat pasar malam, aku bleh ketawa-ketawa teringat aku melatah dengan insiden terpelecok tu. adoi la. kelakar betul hidup aku hari ni.

p/s: aku ada broadband kat umah skang. so, entry aku pasni tak semestinya ofis hours lagi.

3 comments:

  1. haha...

    entry ni best...

    cite start dgn serious...

    ending dgn jokes...

    tp sian yg part " opocot, mak kau! "

    =P

    Pape hal... try la sapu minyak angin aka minyak panas aka minyak urut...
    insyALLAH kurang la sakit nye tu...

    ReplyDelete
  2. weh eine..
    kst dh rosak..kene pi beli baru..ader alasan nk pi bkr duit..kene cr kst safety skit...alasan baik tuk kslmtn diri supaya xjatuh di tetegah lautan manusia..

    ReplyDelete
  3. kasut safety?

    or safety boot?

    ckp pasal boot ni...

    hrm... aku dh lost dh nk ckp pe...

    hehe...

    ReplyDelete