Thursday, April 09, 2009

aku dah malas plak nak update blog. macam takde point yang best untuk aku highlight. tapi bile dah start macam tak bleh berhenti. hehe.

satu:

smalam pegi pejabat pos yang bukak sampai kul 9 malam. beli setem. ye di zaman emel ni aku masih lagi menggunakan setem untuk projek postcrossing aku. lagi pun kene gune kupon makan free. minggu ni punya, aku tak terfikir nak jual sebab sibuk, malas nak tanye-tanye.

aku duduk kat sudut tepi, tapi memang jelas la nampak. aku tunggu setengah jam untuk diorang datang amik order. aku memang malas gile nak panggil walaupun aku lapar nak mati, sebab aku tengok meja-meja orang yang datang lepas aku, elok je diorang amik order tak payah tunggu panggil. aku rilek lagi main game kat fon padahal hati dah panas semacam je ni, buat eye contact dengan sume staf, sume buat bodo je. padahal aku tak cakap pada mana-mana staf aku tengah tunggu someone ke, menu-book tu memang elok tertutup atas meja aku.

sampai la ade sorang mamat ni baju die lain dari lain, die ade eye-contact dengan aku dan aku angguk.

him: dah order, kak?

me: belum, takde sape pun nak amik order saya (dengan nada yang paling dingin dan hangin. aku wat nada suara camni sampai la aku blah)

him: eh, ala sori kak. ingatkan akak tunggu kawan tadi.

me: saya tak tunggu kawan pun.

him: sori ye. boleh saya amik order skang?

....dan aku pun dengan muke hangin gile terus laju je cakap order aku macam hari-hari aku makan kat situ, hangin nye pasal.

tak sampai 5 minit, order aku sume sampai. mesti order aku potong queue, lame tunggu nye pasal. aku nak tergelak time tu pun ade, gile ekspres.

him: betul tak order akak yang ni?

me: hm, betul.

him: ade pape lagi yang boleh saya bantu?

me: shuh, aku nak makan dah ni takde ape. *ngap*


dan aku rase, semua staf yang ade kat situ sume kene basuh kaw kaw sebab aku tengok elok je pastu sume dok lalu lalang kat area aku padahal sebelum tu takde sape pun heran nak lalu situ. even ade perempuan 2 orang yang datang time aku tengah ngap-ngap tu, sampai 2-3 kali, 2-3 staf yang berlainan datang tanye dah ready nak order belum.

hangin nye pasal, aku makan pun tak kenyang. bile aku makan tak kenyang, lagi la aku hangin. nasib baik la mamat yang amik order aku tu, 2 kali datang, tanye ok tak makanan aku, ade pape tak die leh bantu, sejuk sikit hati, aku nak wat muke ketat dengan die pun tak sampai hati.

mungkin sebab aku dress-up macam college-student, nampak tak stylo dan tak berduit. datang dengan kupon free lak tu kan. hahaha. mamat yang amik order aku la yang menyelamatkan keadaan dari membuat aku mengamuk kat manager diorang. aku penah wat camni ok, dan situasi yang lebih teruk. aku kene terima aku memang ade sejarah hitam dengan tempat ni. dem!


dua:

aku borak-borak dengan sorang mamat ni, campur-campur, kejap cakap melayu, kejap speaking. cerita yang panjang, tapi aku nak highlight satu benda je:

him: nak dengar satu cerita tak? pada zaman dahulu...

me : (aku terus potong cakap dia)... sorry to say this but can you speak in english? i don't understand your malay.

him: (dumbfounded) er.. kenapa?

me : your malay sounds weird to me.

him: (nak cover segan) oh, ok. once upon a time......


bm dia takde la teruk sangat, aku paham je, tapi sebab aku sangat suka dengar accent pelik time die speaking. saje wat reason tak masuk akal. kesimpulannya, aku perempuan gile yang memang suka dengar orang yang pandai speaking. sekian.


tiga:

kepada budak yang aku sms pasal kerispykreme smalam, anggapla itu aku nye wish ek? nanti aku belanja ko kerispykreme ye sebagai hadiah bila kite pegi sane nanti. kwangkwang. :D


empat:

makan something smalam yang ingatkan aku pada karl. karl yang dah tak tau ape cerita. karl yang jauh.

uuuuu... rindu kat karl. :(


sekian adanya penceritaan tahpape untuk kali ini.

1 comment: