Monday, February 22, 2010

jawapan teka-teki

senarai jawapan:
1. karpet
2. span cuci pinggan
3. baju sejuk kapas
4. kasut..
5. wall
6. sebahagian dari gambar
7. bende alah cuci pinggan yg kale ijau yg nipis
8. kerusi meggerutu
9. sushi
10. rumpai laut yg cover sushi tu
11. baju
12. seluar
13. teddy bear
14. span mandi
15. beg
16. span cuci keta
17. cover mknn
18. tapak tangan gorilla
19. sampah
20. alas barang...
21. teddy bear putih yg dah kepam
22. biskut
23. baju
24. Bantal/comforter
25. bende bulu2 yg biasa org pasang kat dashboard kete tu... tp ni rasenyer dah lame x basuh.
26. coklat
27. wrapping paper
28. kuih jepun
29. kek coklat
30. cupcake
31. new interior wallpaper
32. cake, pandan or choc
33. glove for winter
34. lantai yg sudah merekah dan berkulat
35. puke
36. siling yg bocor dan lembab serta berkulat
37. tilam
38. socks
39. scarf for winter
40. t shirt baru
41. dompet
42. roti
43. bantal x basuh 10 tahun
44. pasir kaler2 yg utk decorate kertas bergam
45. alas kaki
46. kulit pokok
47. kuih raya

explanation untuk hint 1:
antara banyak-banyak jawapan, ada antara jawapan tu yang berkait.
- karpet- span

explanation untuk hint 2:
share? tak nak!
- korang sure tak nak share benda nih dengan orang lain.


terima kasih kepada korang yang telah mencuba berkali-kali (walaupun aku tau motivasi nye adalah hadiah chillis nih, hahaha!). yang broadcast tanye kawan-kawan ofis, festbuk sume. terima kasih. tapi kali ni bukan rezeki korang kot.



dan pemenangnye ialah:







ecah, ke aku kene bagi kat minah ni yang tolong ko? hahaha






ok ecah, set date nak gi makan chillis. aku baru nak save duit, memang rezeki ko ler. kepada kawan-kawan yang lain, moh le join kitorang makan chillis, tapi kene bayar sendiri la.

ok. bai.

3 comments:

  1. ekeleh..ecah siap guna talian hayat lg..xberdikari langsung..huh..

    ReplyDelete
  2. kalau xsalah aku ni ain @ myra.. huh.. tp xingat lah apa nama dak ni..

    ReplyDelete
  3. weii..aku mng..wahahahahha..yan jeles la tuh.at least aku ade usahe nk tanye org..aku kan dak skola..mesti la rajen bertanye...hahahaha...tu name die nana la kak k-are..awewett...chilissss!!!yehaaaa..tp ble nk pegi nie...skang tgh bz ngan mid term..huhu..

    ReplyDelete