Wednesday, March 04, 2009

sampai sudah

her: ko bila nak kawin ni? rugi tau kawin lambat-lambat. banyak faedahnye.

me: *blur* err.. apa faedahnye?

her: dah tentu ade orang tanggung. lagi pun kalo tersentuh tangan, takde la ko kene 'bayar cash' on the spot kan?

me: ........ chist! ko ingat lagi reason poyo aku tuh.

her: mau nye tak. tak penah aku dengar orang bagi reason sengal cam tuh. hahahaha!


soalan kahwin lagi. penat nak bagi alasan berlainan setiap kali. tetapi kalau aku cakap alasan utamanya, mesti orang tak percaya. maka, aku akan jadi kreatif mengarang jawapan setiap kali soalan yang sama diutarakan memandangkan jawapan sebenar tidak diterima.

ya, aku faham soalan itu berbaur cemburu berniat baik, tetapi jangan risau, akan aku maklumkan berakhirnya zaman berfoya-foya aku majlis meraikan hari aku bergelar cik puan.

1 comment:

  1. Not to worry sgt.. 'coz 'the question' actually never stop once you kahwin.. Lepas ni "when to have a baby?" etc..

    ReplyDelete