Thursday, January 14, 2010

ini adalah entri syok sendiri

di saat menulis nih, aku tengah kenyang. bile kenyang aku ngantuk dan malas nak buat kerja tak dan je rase.

sebenarnya, aku malas gile nak tulis blog kalo aku takde idea. tapi cam kesian plak tengok visitor yang setia (perasan gile ramai visitor, sile lempang). so aku gagahkan la tulis something untuk encik blog.

eksaited nak cite pasal kegilaan terbaru aku. bukan, bukan kasut. kasut memang dari dulu, kini dan selamanya akan menjadi kegilaan aku.

kegilaan terbaru adalah mengklik dslr, snap gambar.

dulu, pernah ade slr. time zaman pakai filem nun. tapi time tu tak pandai sangat appreciate. dan skang mane tah aku campak slr tuh. dah berkulat kot. hahaha.

pastu zaman digicam. sanggup berhempas pulas kerja time study dulu, digicam punye pasal. pastu bile dah dapat, kasi org pinjam. especially makcik aku yg sangat suka bergambar. aku rase die lagi banyak amik gambar pakai digicam tu daripada aku.

skang digicam tu ade lagi. selamat. harta aku yang paling mahal. boleh guna lagi. tapi rechargeable batteries dah jadi bongok tak leh nak recharge sebab digicam tu nak pakai 4 AA. ye, aku sangat suke digicam yang bulky, sebab senang aku pegang.

pastu digicam aku ade rotating lcd, yang mane memudahkan aku cam-whoring. tak payah agak2, memang terang2 nampak muka, dan sengih camne. tapi penggunaan minima, sebab aku memang camera-shy.

dari dulu sampai skang, baru-baru ni je belajar senyum dan pose untuk kamera. kalo dulu, tak sengih lansung. memang sape yg bergambar dengan aku dulu memang menyumpah la sebab aku rosakkan gambar. dah la dulu cuci gambar mahal.

dan aku memang tak fotogenik, baik candid, baik yang pose. justeru aku mengambil keputusan, snap gambar org lagi bagus.

itu juga alasan untuk hire sepulnang sebagai jurugambar rasmi wedding aku yang tah bile agaknye.


him: d90 itu
him: bila la nak cukup duit ni
me: cukup je duit, kalo tak nak beli gadget, tak nak beli kete best, tak nak gi berjalan sakan
him: cukup sgt tu
him: tp apa maknanya ada dslr tapi xde kete dan x bleh berjalan sakan
me: wahahahaha
me: sangat la betul
me: mereka sungguh keji kerana datang dalam pakej berangkai
him: haha tu la
him: mcm beli kfc tapi takde ayam
him: dtg dgn coleslaw dan bun
him: argh!

skang sape nak bagi aku hadiah birthday yang baru lepas ni dulang hantaran yang berisi loan tanpa faedah untuk beli d90 dan SB900 flash gun berharga 5.7k?

sila daftar name ye. :P

1 comment:

  1. hihihi.. kita samalah.. xsuka bergambar.. tp suka snap gambar.. bila aku yg ada dlm gambar tu.. cam buruk sngat aku rasa..

    ReplyDelete